Ewidencja czasu pracowników – najważniejsze kwestie

ewidencja czasu pracyKierowanie dużą firmą nie należy do łatwych zadań. Szczególnie dobrze wiedzą o tym osoby, które rozkręcały swój interes od podstaw, czyli od prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Z czasem kiedy zatrudniani byli kolejni pracownicy, sama ewidencja czasu ich pracy była coraz trudniejszym zadaniem. Ewidencja czasu pracy jest niezwykle ważna dla firmy z kilku powodów.

 

Dlaczego rejestracja czasu pracy jest taka ważna?

Ewidencja czasu pracy pracowników jest:

– obowiązkiem pracodawcy: ewidencja jest podstawą do poprawnego wypłacenia składników placowych;
– ewidencja = BHP: firma musi pilnować aby pracownicy nie pracowali w trakcie doby zbyt długo oraz mieli odpowiednio długą przerwę pomiędzy zmianami;
– zabezpieczeniem dla pracodawcy: przede wszystkim przed tym, aby pracownicy nie oszukiwali na liczbie godzin przepracowanych;

Aby dobrze zarządzać ewidencją czasu pracy, pojawiły się specjalistyczne urządzenia dla firm. Najlepiej rozwinięte i najszerzej stosowane są systemy ewidencji elektronicznej. System taki polega na dwóch składowych. Pierwszą składową jest elektroniczny harmonogram (plus zlecenia nadgodzin). Drugą jest zapis wejść i wyjść pracowniczych. Porównanie danych z grupy pierwszej i drugiej (jeśli są dobrze wprowadzone), powoduje automatyczne naliczenie składników płacowych, jakie składają się na pełną wypłatę.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Urządzania dla firm i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz